Myynti- ja toimitusehdot
Voimassa 1. marraskuuta 2024 alkaen. Ostoehdot koskevat, kun teet ostoksia yksityishenkilönä verkkokaupassamme osoitteessa www.hifiklubben.fi.
Yleiset tiedot:
HiFi Klubben Finland Oy
Y-tunnus: 3472108-4
Fredrikinkatu 38
00100 Helsinki
1. Tilauksen tekeminen
Kun teet tilauksen verkkosivustomme kautta, se ei ole oikeudellisesti sitova sopimus. HiFi Klubben pidättää oikeuden peruuttaa tilauksesi esimerkiksi painovirheiden, teknisten ongelmien, toimitusongelmien tai vastaavien syiden vuoksi. Tilausvaiheessa saat automaattisen sähköpostin, josta näet, mitä tuotteita olet tilannut. Sopimus sitoo vasta, kun olet saanut sähköpostivahvistuksen tuotteiden lähetyksestä.
Tiettyihin tuotteisiin voi liittyä tilauskohtaisia määrärajat. Tämä ilmoitetaan, kun lisäät tuotteen ostoskoriin tai tuotteen sivulla. HiFi Klubben pidättää oikeuden peruuttaa yksi tai useampi tilaus, jos katsotaan, että määrärajoitusta yritetään kiertää esimerkiksi toistuvilla tilauksilla samalta tai eri profiileilta.
Ostaessasi verkkosivustolta vahvistat, ettet hanki tuotteita jälleenmyyntitarkoituksessa.
Alle 18-vuotiaat tilaajat tarvitsevat huoltajan suostumuksen.
2. Maksaminen
Voit maksaa seuraavilla maksutavoilla: Visa, Mastercard, Visa Electron, MobilePay, Klarna ja Paytrail-pankkisiirto.
Kun maksat kansainvälisillä korteilla, kuten Visa ja Mastercard, maksu varataan tililtäsi kortin ehtojen mukaisesti, kunnes perimme maksun tai hylkäämme tilauksen. MobilePay-maksuissa varaus määräytyy sovellukseen liitetyn kortin ehtojen mukaan.
Summa veloitetaan, kun tuote on lähetetty.
Jos tilauksessa on useita tuotteita, joita ei voida toimittaa yhtä aikaa, veloitamme maksun vasta, kun tuote tai tuotteet on lähetetty.
3. Toimitus
Toimitamme tuotteita osoitteisiin Suomessa.
Toimitusaika on yleensä 5–7 arkipäivää tilauksestasi. Tuotteet voi joko noutaa HiFi Klubbenin liikkeestä tai toimittaa tiettyyn osoitteeseen, pakettipisteeseen tai myymälään. Suuremmille tuotteille tarjotaan toimitus kuljetusliikkeen toimesta tontin rajalle.
Toimitusvaihtoehdot ja toimituskulut riippuvat tilaamistasi tuotteista. Tilausvaiheessa ilmoitetaan toimituskulut ja arvioitu toimitusaika.
Jos olet tilannut useita tuotteita, tilauksesi voidaan toimittaa erikseen ja eri aikaan. Kuitenkin maksat toimituskulut vain kerran riippumatta siitä, montako lähetystä tilauksesi käsittää.
Yhteistyökumppanin toimitus
HiFi Klubbenilla on yhteistyökumppaneita, jotka voivat toimittaa tuotteet suoraan sinulle. Näiden tuotteiden oston yhteydessä hyväksyt samalla kyseisen yhteistyökumppanin ehdot. Tämä koskee esimerkiksi Samsung-tuotteita, joissa Samsung (Samsung Electronics Nordic AB) toimittaa tuotteen suoraan asiakkaalle. Näissä tapauksissa HiFi Klubben toimii vain Samsungin myyntiedustajana. Jos tuote toimitetaan suoraan Samsungilta, tämä näkyy kuitissasi. Katso Samsungin kauppaehdot.
4. Peruuttamisoikeus
Voit peruuttaa ostoksesi ilman syytä 30 päivän sisällä. Jos olet ostanut useita tuotteita samassa tilauksessa, voit valita peruuttaa kaikkien tai vain joidenkin tuotteiden ostoksen. Emme kuitenkaan palauta toimituskuluja osittaisen peruutuksen tapauksessa.
Peruutusoikeus päättyy 30 päivää siitä, kun sinä tai valitsemasi henkilö (ei kuitenkaan kuljetusliike) vastaanottaa tuotteen.
Jos olet tilannut useita tuotteita, joita ei voida toimittaa yhtä aikaa, peruutusaika alkaa siitä päivästä, jolloin saat viimeisen tuotteen. Jos olet tilannut useita eriä, peruutusaika alkaa viimeisen erän vastaanottamisesta. Jos peruutusaika päättyy pyhäpäivänä, lauantaina, jouluaattona tai uudenvuodenaattona, määräaika siirtyy seuraavaan arkipäivään.
Peruutusoikeuden poikkeukset
- Peruutusoikeutta ei ole nopeasti pilaantuvilla tuotteilla, kuten neulakärjillä, ellei pakkaus ole ehjä.
- Huomioithan, että menetät peruutusoikeuden, jos in-ear-kuulokkeiden sinetti on rikottu, sillä niitä ei voi hygienia-syistä palauttaa.
- Pelien, elokuvien, musiikin tai ohjelmistojen sinetin rikkominen poistaa peruutusoikeuden.
Näin peruutat tilauksen
Voit peruuttaa tilauksen ilmoittamalla siitä selkeästi meille. Lähetä sähköposti osoitteeseen [email protected] ja kerro, että haluat peruuttaa tilauksen.
Peruutusta ei voi tehdä kieltäytymällä vastaanottamasta tuotetta tai jättämällä tuotteen noutamatta ilman ilmoitusta.
Tuotteen palauttaminen ja palautuskulut
Jos olet perunut ostoksen, tuote on palautettava ilman aiheetonta viivytystä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut haluavasi peruuttaa tilauksen. Tuotteita ei voi lähettää jälkivaatimuksella tai ilman kotiinkuljetusta. Palautuskulut ovat asiakkaan vastuulla.
Suuret tuotteet (esim. TV:t, huonekalut tai tuotteet, joiden paino on yli 30 kg), joita ei voida palauttaa normaalin postin kautta, voidaan noutaa sopimuksen mukaan asiakaspalvelun kanssa. Noutokustannukset ovat enintään noin 250 euroa.
Maksun palautus peruutuksen yhteydessä
Kun peruutat ostoksen, palautamme kaikki sinulta saamamme maksut, mukaan lukien mahdolliset toimituskulut. Jos peruutat vain osan ostoksestasi, emme palauta toimituskuluja.
Hyvitämme summan viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet ilmoituksen peruutuksesta. Voimme kuitenkin pidättää maksun, kunnes olemme saaneet tuotteen takaisin tai olet toimittanut todisteen palautuksesta.
5. Reklamaatio – jos tuotteessa on ongelmia
Kuluttajansuojalaki on voimassa, jos ostat tuotteen, digitaalisen palvelun tai tuotteen, jossa on virhe. Virhe tarkoittaa esimerkiksi materiaali- tai valmistusvikaa tai virheellistä tietoa ostamastasi tuotteesta. Sen sijaan esimerkiksi tavallinen kuluminen tai itse aiheutettu vahinko ei ole virhe.
Jos olet ostanut tuotteen, sinun tulee ottaa yhteyttä kohtuullisessa ajassa vian havaitsemisesta. Jos otat yhteyttä kahden kuukauden kuluessa vian havaitsemisesta, reklamaatiosi katsotaan aina oikea-aikaiseksi, edellyttäen, että reklamaatio tehdään kahden vuoden reklamaatioajan sisällä. Kuljetusvahingon tapauksessa pyydämme sinua ilmoittamaan asiasta mahdollisimman pian. Jos reklamaatio on perusteltu, korvaamme kohtuulliset ja tarpeelliset toimituskustannukset. Säilytä siis kuitti.
Pyydämme sinua aina ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tuotteen palauttamista reklamaation yhteydessä. Näin voimme varmistaa, että tuote lähetetään heti oikeaan paikkaan ja että reklamaatio voidaan käsitellä mahdollisimman nopeasti.
Mikäli olet jäsenasiakasklubimme jäsen, tarjoamme lisäksi lisätakuun tietyille tuotteille. Lue lisää jäsenedustamme.
Valitustavat
Osapuolten on pyrittävä ratkaisemaan mahdolliset riidat ensisijaisesti neuvotteluteitse keskenään. Kuluttajana voit kuitenkin aina viedä mahdollisen riitaisuuden kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan. Kuluttajaneuvonnan verkko-osoite on www.kuluttajaneuvonta.fi. Voit ottaa yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan heidän verkkosivujensa kautta www.kuluttajariita.fi tai postitse:
Kuluttajariitalautakunta
Hämeentie 3, PL 306
00531 Helsinki
Euroopan komission verkkovälitteistä valitusportaalia voi myös käyttää valituksen tekemiseen. Tämä on erityisen hyödyllinen kuluttajille, jotka asuvat toisessa EU-maassa. Valituksen voi tehdä osoitteessa http://ec.europa.eu/odr. Valitusta tehdessäsi sinun tulee ilmoittaa sähköpostiosoitteemme: [email protected].