- Etusivu›
- Kaiuttimet›
- Lattiakaiuttimet›
- BW800D3RO
Bowers & Wilkins 800 D3 Ruusu puu
Edut
- Lähes rajaton dynamiikka, jopa korkeilla äänenvoimakkuuksilla erittäin suurissa kuunteluhuoneissa
- Äärimmäisen tarkka, kolmiulotteinen ja realistinen äänikuva kaikilla genreillä
- Voi vastata tasoltaan jopa kaikkein kunnianhimoisimpaan high-end järjestelmään
- Continuum FST-keskiäänikaiutin erillisessä Turbine-kotelossa
- Timanttikalotti erillisessä Nautilus-kotelossa
- Päivitetty jakosuodin, jossa mm. Mundorf Supreme kondensaattorit
- Aerofoil-bassoyksiköt, joissa erittäin suuri äänikela ja Aerofoil-pölysuojukset
- Resonanssiton "reverse wrap" Matrix-kotelo
- Eksklusiivinen huonekalupinta mustalla pianolakalla, valkoisella lakalla tai aidolla puuviilulla
Rajoitukset
- Vaatii tilaa
- Saa yhdistää vain ehdottoman huipputason varusteisiin
Bowers & Wilkins 800 D3 – ultimatiivinen lattiakaiutin
800 D3 on 800-sarjan monumentaalinen ja tinkimätön huippumalli. Lähes 100 kilon painollaan ja kahdella 10" Aerofoil-bassolla ei ole mahdollisuutta, että se jäisi huomaamatta. Se ansaitsee myös huomion, sillä se tarjoaa täysin verrattoman äänielämyksen, joka tuo maailman parhaat taiteilijat suoraan omaan olohuoneeseesi. 800 D3 on yksinkertaisesti sanottuna ehdokas maailman parhaan hi-fi-kaiuttimen titteliin, hinnasta riippumatta!
800 D3:n myötä B&W on suoraan pyrkinyt luomaan ultimaattisen kaiuttimen, mihin he pystyvät kaikilla käytettävissä olevilla voimilla ja teknologioilla. Kun vertaat sitä markkinoilla oleviin jättimäisiin vaihtoehtoihin – usein moninkertaiseen hintaan – huomaat, että 800 D3 on eräänlainen ihme.
Se pärjää mille tahansa, mutta on silti elegantti kokonsa huolimatta, ja se on edelleen ostettavissa rahalla. Ja juuri siinä onkin pointti: B&W on halunnut luoda ultimaattisen kaiuttimen ja samalla tehdä sen saataville mahdollisimman monelle!
Samat teknologiat – mutta vielä parempina
800 D3 on 800-sarjan kruununjalokivi, ja sitä on odotettu innolla koko sarjan lanseerauksen jälkeen. B&W on ottanut aikaa arvioidakseen uudelleen heidän upeaa suoritustaan hieman pienemmän 802 D3:n kanssa ja löytänyt muutamia kohtia, joissa voisi parantaa vielä enemmän. Joten 800 D3 ei ole vain suurempi – se on myös vieläkin eksklusiivisempi.
Jakosuodinta on päivitetty muun muassa vielä paremmilla ja erittäin eksklusiivisilla komponenteilla keskiäänialueen high-passissa (Mundorf Supreme). Magneettijärjestelmä on voimakkaampi, basso-yksiköissä on neljän tuuman puhekelat kahden sijaan, kuten 802 D3:ssa, ja pölysuojus on tehty Aerofoilista yksittäisen hiilikuitukerroksen sijaan.
Nämä parannukset yhdessä tarjoavat parannetun linearisuuden ja dramaattisen vähennyksen sekä 2. että 3. kertaluvun säröissä. Tämä hyödyttää erityisesti siirtymää keskiäänialueelle, jossa särötuotteiden yliaallot tyypillisesti saastuttavat toistoa. Tuloksena on ainutlaatuinen selkeys ja realismi, johon edes upea 802 D3 ei pysty. 800 D3 on ultimaattinen kokemus!
Korkeateknologiaa musiikin palveluksessa – sekä musiikin ystäville että ammattilaisille
Vaikka 800 D3 on erittäin paljastava kaiutin, sillä on myös lähes maaginen kyky saada paras irti kaikista musiikkityyleistä ja kaikista äänitteistä. Musiikki tulee kaiuttimesta kristallinkirkkaana ja vääristymättömänä vakuuttavan luonnollisella tavalla, joka mahdollistaa tuntikausien kuuntelun ilman korvien väsymistä.
Sen lisäksi, että 800-mallit ovat olleet monien vuosien ajan ultimaattinen valinta musiikin harrastajille ympäri maailmaa, ne ovat olleet erittäin suosittuja myös ammattimaisissa musiikkistudioissa, erityisesti masteroinnissa. Täällä korkea uskottavuus ja matala särö ovat olennaisia, jotta niiden parissa voi työskennellä tuntikausia. Musiikki esitetään koossa, neutraaliudessa, ajoituksessa ja dynamiikassa kaikilla äänispektrin alueilla, mikä antaa syvällisen näkemyksen musiikin tai elokuvamiksauksen kaikista osa-alueista.
Voi täysin oikeutetusti sanoa, että 800 yhdistää parhaan sekä ammattilaismaailmasta että musiikin ystävän universumista. Ja D3-versio on enemmän kuin valmis jatkamaan ylpeitä perinteitä!
800 D3 on saatavilla korkeakiiltoisena mustana pianolakattuna, valkoisena lakkana tai ruusupuuna.
Bowers & Wilkins 800-sarja – high-end absoluuttisessa maailmanluokassa
Bowers & Wilkinsin legendaarinen 800-kaiutinsarja näki ensimmäisen kerran päivänvalon vuonna 1979. Tuolloin se oli ikoninen B&W 801 Matrix, josta tuli nopeasti välttämätön osa monien äänistudioiden ja äänentoiston harrastajien varustusta ympäri maailmaa. Itse asiassa B&W 801 Matrixia käytettiin yli 80 % kaikesta klassisesta musiikista, joka äänitettiin 1980-luvulla.
Siitä lähtien Bowers & Wilkins on kerta toisensa jälkeen rikkonut perinteisen kaiutinsuunnittelun rajoja. Vuonna 1998 he esittelivät Nautilus-sarjansa, joka perustui ikonisen, kotilonmuotoisen Nautilus-kaiuttimen suunnitteluperiaatteisiin. Näin he loivat myös perustan malleille, jotka tunnemme nykyisestä 800-sarjasta.
800-sarja on kaikkien aikojen menestynein high-end-kaiutinsarja, mutta B&W etsii yhä uusia tapoja parantaa asioita. Ja nyt, seitsemän vuoden intensiivisen tutkimuksen ja kehityksen jälkeen, he ovat valmiita esittelemään suurimman vallankumouksen kaiutinsuunnittelussa 20 vuoteen – 800 Series Diamond D3!
Ei evoluutio – vaan vallankumous!
Aiempiin 800-sarjan sukupolviin verrattuna D3-mallit ovat B&W:n suurin saavutus sitten Matrix-mallien korvaamisen Nautilus-sarjalla vuonna 1998. Uusissa malleissa B&W:n insinööritiimi on palannut täysin suunnittelupöydälle ja tarkastellut KAIKKIA aiemman sarjan osa-alueita ja suunnitellut kaiuttimet uudelleen alusta alkaen.
Ainoa, mikä on säilynyt edellisestä sukupolvesta, on upea timanttidiskanttidome, pari kondensaattoria jakosuotimessa ja kaiuttimen takana olevat liittimet. Kaikki muu on täysin uutta ja suunniteltu uudelleen alusta alkaen. Vallankumous 800-sarjassa, sellaisena kuin sen tunnemme.
Maailman edistyksellisin kaiutinsarja
800 Series Diamond D3 ei ole vain maailman paras kaiutinsarja, vaan myös edistyksellisin kaiutinsarja, mitä on koskaan valmistettu. Yhdistettynä oikeaan laitteistoon nämä äärimmäiset high-end-kaiuttimet tarjoavat äänentoiston laadun, jota ei nykyteknologialla voi ylittää. Siksi 800-sarja on jo vuosia ollut vakiovaruste monissa ammattimaisissa äänistudioissa ympäri maailmaa.
Listalla ovat muun muassa legendaariset Abbey Road -studiossa Lontoossa ja George Lucasin Skywalker Sound -studiossa Kaliforniassa, missä Hollywood tekee ääntä monille suurimmista kassamagneeteistaan. Parempaa laatuleimaa tuskin voi saada.
800-sarja koostuu nyt seitsemästä mallista: kaksitiekaiutin, neljä lattiamallista kaiutinta ja kaksi keskikaiutinta. Muutokset sisältävät muun muassa täysin uusia keskiääni- ja bassoelementtejä, täysin uuden kehitetyn vaihtoehdon Kevlarille, täysin uudet kotelot uudelleen suunnitellulla Matrix-vahvistuksella, täysin uudet alumiiniset turbiinipäät ja diskanttipäät, uudet jalustat ja jakosuotimet sekä uskomattoman elegantin valkoisen lakkaviimeistelyn.
Sen lisäksi, että on suunniteltu täysin uusia kaiutinelementtejä, suurin saavutus on ollut tutkimus siitä, miten kaiutinkotelo ja kaiuttimen mekaaniset osat vaikuttavat, kun elementit alkavat värähdellä. Erittäin kehittyneen tietokonesimulaation avulla B&W on tarkasti paikantanut ongelmat, joita nykyisillä materiaaleilla on värähtelyjen vaikutuksesta.
Käyttämällä uusia materiaaleja ja uusia yhdistelmiä on onnistuttu parantamaan sekä koteloa että mekaanisia ominaisuuksia merkittävästi aiempiin 800 Series -malleihin verrattuna. Vähemmän ei-toivottuja värähtelyjä – parempi äänenlaatu!
The reverse wrap – kotelon kääntäminen
B&W on valinnut uuden sarjan suuremmissa malleissa "käänteisen" lähestymistavan koteloon. He ovat säilyttäneet kotelon tunnusomaisen pyöristyksen, joka on esimerkillisen hyvä sisäisten heijastusten eliminoimiseksi. Mitä vähemmän suoria pintoja, sitä parempi sisäisten, seisovien aaltojen diffuusio. He ovat kuitenkin päättäneet kääntää tämän periaatteen niin, että pyöristys ei ole enää kaiuttimen takana, vaan edessä.
Uusi muotoilu tekee elementtien asentamisesta vaikeampaa, mutta tämän muodon etuna on, että se heijastaa keskiääni- ja diskanttipään muotoa, ja kotelo pystyy paremmin johtamaan sisäisen energian pois elementeistä, jotta aikavääristymiä ei synny.
Tämän lisäksi kotelo on tehty huomattavasti jäykemmäksi ja resonanssivapaammaksi, kun elementit ovat liikkeessä, kehittyneen tietokonesimulaation avulla. Tämä edistää jälleen sitä, että kuulet vain kaiutinelementit etkä kotelon ääntä. B&W on yksinkertaisesti yksi maailman parhaista kaiutinkoteloiden rakentajista, joissa mikään ei ole jätetty sattuman varaan.
Matrix ja Flowport – kotelo, jota et voi kuulla
800-sarjan ainutlaatuinen Matrix-vahvistus eliminoi ne värähtelyt kaiutinkotelon seinissä, jotka muuten voisivat värittää ääntä. Uudessa D3-sarjassa B&W on parantanut Matrix-vahvistusta käyttämällä vähemmän mutta paksumpia levyjä sekä vaihtamalla MDF:n vaneriin, joka on huomattavasti jäykempää. Tämä koskee kaikkia malleja paitsi 805, jossa pieni kotelo toimii tyydyttävästi MDF:n kanssa. Uusi Matrix-rakenne hyödyttää sekä jäykkyyttä että ilmavirtausta koteloissa.
B&W on tällä kertaa myös valinnut asentaa bassoelementit suoraan Matrix-rakenteeseen, eikä ulommaiseen koteloon. Tämä parantaa elementtien ja kotelon välistä kytkentää ja vähentää huomattavasti resonansseja sekä kotelossa että Matrix-rakenteessa.
Hienostunut Matrix-luuranko rei'itetyistä levyistä, jotka tarttuvat toisiinsa, sopii tarkasti kotelon sisätilavuuteen. Näin saavutetaan suuri määrä kontaktipisteitä, jotka jäykistävät koteloa sekä vaakasuunnassa että pystysuunnassa. Luurangon solut on täytetty tarkasti lasketulla määrällä vaimennusmateriaalia, joka eliminoi kaikki resonanssien alut.
Bassorefleksiportti on B&W:n ainutlaatuinen Flowport, jossa on pieniä syvennyksiä suuaukossa. Pinta on suunniteltu samojen aerodynaamisten periaatteiden mukaan kuin golfpallo ja se vähentää ilmanvastusta, jotta ilma voi kulkea helpommin. Tämä antaa puhtaamman ja syvemmän basson, etkä koskaan koe häiritseviä "porttiääniä" riippumatta siitä, kuinka kovaa soitat.
Timanttidiskantti – edelleen jalokivi
800-sarjan arvokkaassa diskanttielementissä on kalvo puhtaasta timantista. Timantti on todellinen ihmemateriaali, joka yhdistää lujuuden ja jäykkyyden "täydellisessä männässä". Tämä ainutlaatuinen elementti yhdistää suuren kuormitettavuuden poikkeuksellisen pehmeään, ilmavaan ja neutraaliin toistoon, joka on saanut musiikin ystävät ja hi-fi-arvostelijat ympäri maailmaa antautumaan ehdoitta.
Sekä kuultavalla spektrillä että muulla työalueella kalvo on käytännössä vapaa niistä huipuista ja hajoamisista, jotka ovat muuten päivän järjestys dome-elementeissä, riippumatta siitä, kuinka hyvin ne on rakennettu. Pehmeä rullautuminen 20 kHz:n jälkeen on kaikki, mitä tapahtuu, kunnes hajoaminen lopulta tapahtuu uskomattomalla 70 kHz:llä.
Kuinka parantaa täydellistä?
B&W on tehnyt parhaansa parantaakseen timanttidome-diskanttia, jota on käytetty kahdessa viimeisessä 800-sarjan sukupolvessa. Mutta heidän johtopäätöksensä on ollut, että se ei ole mahdollista – vielä. Timantti on edelleen ehdottomasti paras tapa tehdä dome, joten tämä on säilytetty uusissa malleissa. Kuitenkin kaikki diskanttidomen ympäröivät komponentit on suunniteltu uudelleen, ja olemassa olevaa magneettijärjestelmää on parannettu, jotta domen potentiaalia voidaan hyödyntää entistä paremmin.
"Solid-body" diskanttikotelo
Uudessa sukupolvessa B&W on suunnitellut täysin uuden "solid-body" kotelon diskantille, joka on sorvattu yhdestä alumiinikappaleesta, jossa on integroitu Nautilus-putki. Tämä uusi konsepti tarjoaa huomattavasti paremman vaimennuksen ei-toivotuille resonansseille metallissa, paremman diskantin jäähdytyksen, suuremman massan vakaammalle asennukselle sekä paremman irrotuksen muusta kaiuttimesta.
Muotoilu sisältää myös täysin uuden, kiinteästi asennetun suojaritilän, joka suojaa diskanttia uteliailta sormilta. Kokonaisuutena tuloksena on poikkeuksellisen avoin, musikaalinen ja todentuntuinen diskanttitoisto ilman kompressiota, väritystä ja vääristymiä.
FST Continuum keskiääni – vielä parempi kuin Kevlar
Vuodesta 1974 lähtien B&W on käyttänyt kudottua Kevlar-kalvoa keskiäänissään, koska Kevlar on ollut monien vuosien ajan lähes täydellinen materiaali kriittisen keskiäänialueen toistoon. Materiaali on kudottu erityisellä tavalla, joka antaa suuren hajoamisen, eli ei-toivotut resonanssit elementin pinnalla "rikotaan" ja poistetaan äänisignaalista. Näin kuulet enemmän alkuperäisestä musiikkisignaalista ja huomattavasti vähemmän elementin omaa ääntä.
Yhdessä reunattoman FST-jousituksen kanssa Kevlar-kalvo toistaa eri taajuuksia eri alueilla pinnalla. Elementti "taipuu" annetun sävelen mukaan sen sijaan, että liikkuisi männän tavoin, ja tämä auttaa levittämään kaikki taajuudet työalueella yhtä hyvin. Sinun ei tarvitse istua tietyssä paikassa nauttiaksesi musiikista optimaalisesti.
Continuum (kuhn-tin-you-uhm)
Kahdeksan vuoden tutkimuksen ja kehityksen jälkeen B&W on vihdoin löytänyt korvaajan Kevlarille, jolla on kaikki ne ominaisuudet, joista Kevlar on aiemmin unelmoinut. B&W on käynyt läpi kaikki mahdolliset materiaalit ja yhdistelmät ja on jopa kokeillut perinteisiä reunallisia elementtejä ja täysin jäykkiä kalvoja. Johtopäätös oli kuitenkin, että heidän reunaton FST-jousitus on edelleen paras, mutta kalvomateriaali oli potentiaalinen parannuskohde. Tuloksena on täysin uusi materiaali: Continuum!
Tämä uusi materiaali on ollut B&W:n tutkittavana vuodesta 2007, jolloin he ensimmäisen kerran havaitsivat sen hyvät akustiset ominaisuudet. Nyt, kahdeksan vuotta löydön jälkeen ja yli 70 tuoteversion jälkeen, B&W on valmis paljastamaan sen muulle maailmalle.
Continuum on kuten Kevlar kudottu materiaali, jossa käytetään edelleen kontrolloitua hajoamista, mutta huomattavasti parannettuna leviämisessä. Samalla hajoaminen itse materiaalissa on jopa kontrolloidumpaa kuin mitä se on Kevlarin käytössä. Vääristymät voidaan siksi pitää ehdottomassa minimissä. Kevlarin avulla B&W pystyi rakentamaan kalvoja, jotka melkein käyttäytyivät halutulla tavalla. Continuum-elementti ja sen uusi materiaali antavat kalvon, joka tarkasti käyttäytyy halutulla tavalla!
Uusissa keskiäänissä B&W on myös valinnut käyttää samaa "anti-resonance" vaiheplugia, joka esiteltiin eksklusiivisessa minimonitorissa PM1. Vaiheplugi antaa arvokkaan panoksen vaimentamaan värähtelyjä ja hallitsemaan kalvon hajoamista. Yhdessä täysin uudelleen suunnitellun neodyymimagneettijärjestelmän ja paljon jäykemmän ja resonanssivapaamman rungon kanssa tämä uusi keskiäänielementti on B&W:n paras koskaan, ja se tarjoaa tähän asti saavuttamattoman luonnollisuuden ja läpinäkyvyyden tässä tärkeässä taajuusalueessa.
Nautilus-perintö – nyt turbiinimuodossa
B&W:n legendaarinen Nautilus-kaiutin sai kotilonmuotonsa eliminoidakseen kotelon vaikutuksen ääneen, ja samaa periaatetta käytetään edelleen 800-sarjassa. Sekä keskiääni- että diskanttikotelo on kapeneva takaa ja toimii periaatteessa käänteisenä torvena, joka tehokkaasti estää kalvon takapuolen äänen palaamasta takaisin ja värittämästä ääntä.
D3-sukupolvessa B&W on jälleen palannut suunnittelupöydälle keksiäkseen Nautilus-periaatteen uudelleen ja paremmassa muodossa. Kehittyneen tietokonesimulaation ja lukemattomien prototyyppien avulla on onnistuttu luomaan täysin uusi keskiäänipää, joka on vielä parempi hallitsemaan ei-toivottuja resonansseja. Tämä on saavutettu muun muassa käyttämällä sisäisiä tukia ja "tuned mass-damping", jota kutsutaan myös harmoniseksi absorptioksi. Tätä tekniikkaa käytetään vaimentamaan resonansseja kaikessa Formula 1 -autoista pilvenpiirtäjiin.
Uusi "turbiinipää" on nyt rakennettu yhdestä valettusta alumiinikappaleesta, ja akustiset ominaisuudet ovat huomattavasti parantuneet aiempaan Marlan-päähän verrattuna. Vielä yksi merkittävä päivitys, joka varmistaa, että keskiäänikotelo ei vaikuta negatiivisesti ääneen.
Aerofoil – bassotoisto korkeimmista ilmakerroksista
Aiemmissa 800-sarjoissa B&W käytti bassokalvoja Rohacellista – synteettisestä vaahtomateriaalista, jota käytetään myös ilmailuteollisuudessa sen suuren lujuuden ja minimaalisen painon vuoksi. Nyt he ovat kehittäneet tätä teknologiaa edelleen, ja heidän uudessa Aerofoil-kalvossaan käytetään uutta ydinmateriaalia, joka on vielä parempi
Aerofoil-kalvot perustuvat periaatteessa samaan teknologiaan kuin Rohacell. Se on edelleen synteettisestä vaahtomateriaalista valmistettu sandwich-rakenne, jota ympäröi kummallakin puolella hiilikuitukerros. Tämä antaa erittäin kevyen ja jäykän kalvon, joka on lähes täydellinen "mäntä", eli sitä on erittäin vaikea ajaa hajoamiseen koko sen työalueella. Juuri sama syy, miksi diskantissa käytetään timanttikalvoa.
Aerofoil-kalvojen sisäinen materiaali eroaa kuitenkin Rohacellista vaahdon rakenteessa kahden hiilikuitukerroksen välissä. Aerofoililla on ollut mahdollista muuttaa paksuutta ja siten myös jäykkyyttä eri paikoissa kalvolla. Voit verrata sitä lentokoneen siipeen, joka on optimoitu paksuudeltaan ja täytöltään niissä paikoissa, joissa se on tärkeintä aerodynamiikan ja keveyden kannalta.
Lukemattomien mittausten ja tietokonesimulaatioiden avulla on mahdollista löytää tarkat paikat, joissa elementti käyttäytyy eri tavalla kuin muu osa. Näissä paikoissa B&W voi nyt mennä ja vaihdella joko ohuemmalla tai paksummalla vaahtokerroksella ja antaa elementille maksimaalisen jäykkyyden juuri siellä, missä sitä eniten tarvitaan. Tällä tavalla vääristymät eliminoidaan ja hajoaminen siirtyy kauas kuultavan alueen ulkopuolelle.
Ultimaattinen neodyymimagneettijärjestelmä
Aerofoil-bassoelementit on varustettu kaksoisneodyymimagneettijärjestelmällä, joka antaa ultratarkan vasteen vielä suuremmalla taajuusalueella kuin perinteiset magneettijärjestelmät. Neodyymin erinomaiset magneettiset ominaisuudet ovat mahdollistaneet magneettien koon merkittävän pienentämisen verrattuna aiempien aikojen massiivisiin ferriittijärjestelmiin. Tämä on suureksi hyödyksi ilmanvirtaukselle elementin ympärillä.
Neodyymimagneettien vaatimaton koko mahdollistaa myös niiden sijoittamisen tarkemmin suhteessa puhekelaan ja siten käyttää sitä sijaintia, jossa ne ovat tehokkaimpia. Puhekela on suurella halkaisijalla, mikä parantaa sekä jäähdytystä että optimoi yhteistoimintaa magneettijärjestelmän kanssa. Äänelliset hyödyt ovat pienempi kompressio ja parantunut dynamiikka.
Huipputason jakosuodin – vähemmän on enemmän
800-sarjan elementit ovat niin hienosti viritettyjä toisiinsa, että jakosuodin voidaan vähentää hyvin vähäisiin komponentteihin, mikä hyödyttää sekä äänenlaatua että vahvistimen kuormitusta. Yksi kondensaattori 6 dB:n leikkauksella riittää suodattamaan matalat taajuudet diskantista, ja tällainen ensimmäisen asteen suodin vähentää vaihevirhettä mahdollisimman vähän. MCap Supreme -kondensaattorit valmistetaan erityisesti B&W:lle saksalaisen Mundorfin toimesta, ja kaikissa nykyisissä 800-malleissa käytetään yhdistelmää kultaa, hopeaa ja öljyä, jotta saavutetaan täysin ultimatiiviset ominaisuudet näille kriittisille komponenteille.
D3-sukupolvessa B&W on suurissa lattiamalleissa valinnut sijoittaa jakosuotimen kaiuttimen taakse suurelle alumiinijäähdytysprofiilille. Tämä tekee, että jakosuodattimella on lähes sama lämpötila riippumatta siitä, kuinka paljon painat kaiutinta, ja tämä vähentää jakosuodin komponenttien vääristymiä huomattavasti. Uusi muotoilu antaa myös enemmän tilaa sijoittaa eri komponentit jakosuotimessa kauemmas toisistaan, jotta sähköiset kentät eivät vaikuta toisiinsa.
Aiemmin jakosuotimet olivat piilotettuina suurten lattiamallien jalustaan, osittain jäähdytyksen vuoksi ja osittain suojaamaan ei-toivotuilta värähtelyiltä. Uudessa sukupolvessa ei ole tarvetta suojata jakosuodinta värähtelyiltä – uudet kotelot ovat nimittäin niin äänettömiä, että ongelma on käytännössä eliminoitu. Tämä mahdollistaa jakosuotimen säilyttämisen kaiuttimen sisällä ja siten yksinkertaisemman ja virtaviivaisemman jalustan kaiuttimen alla. Nyt tietenkin valmistettu alumiinista.
Ylivoimainen huonekalupinta aidosta puusta tai korkeakiiltoisesta pianolakasta
Uudessa sarjassa B&W on päättänyt luopua kirsikkaviilusta äärimmäisen tyylikkäiden valkolakattujen versioiden hyväksi, joissa diskantti/keskiäänikotelot ovat hopeaviimeistelyllä. Tämä on ensimmäinen kerta, kun 800-sarja on saatavilla tässä värissä. Lisäksi se on edelleen saatavilla aidossa mustassa pianolakassa ja tunnetussa ruusupuuviilussa.
Kaikkien teknisten muutosten ja uusien teknologioiden lisäksi muotoilu on myös päivitetty. Toleranssit, reiät ja etäisyydet eri elementtien välillä ovat pienempiä ja johdonmukaisempia, erityisesti uuden Turbine-pään ympärillä. Ei ole näkyviä välejä tai reunoja – kaikki on koottu kaiuttimen suuren alumiiniprofiilin taakse.
Kaiken kaikkiaan todellinen high-end-tuote, joka ilahduttaa sekä silmää että korvaa – kuten vain B&W osaa tehdä!